Opret og udgiv bøger med WordPress & PressBooks

Bemærk, at Pressebøger har afbrudt support til deres plugin og ikke længere er kompatible med WordPress.

Hvis du leder efter et enkelt og ligetil værktøj til at oprette, redigere og udgive dine bøger, skal du ikke se længere, bruge PressBooks og nyd at oprette din bog ved hjælp af det elskede WordPress.

Pressebøger giver dig alle de vigtigste værktøjer til at oprette e-bøger og endda trykte bøger. Det giver dig mulighed for at eksportere dine bøger i alle større dataformater, så dine bøger nemt kan gå i ethvert e-bogformat til Amazon Kindle, Apple iBooks, Nook, Kobo og andre. Du kan eksportere din bog i PDF til udskrivning af den på papir, og når du opretter dine bøger på WordPress, kan du også få en velkendt XML-eksport.

BookPress er faktisk en WordPress MultiSite (WPMS); Brugere kan registrere sig i netværket for at oprette et ubegrænset antal bøger, og hver bog er et sted i WPMS-netværket.

PressBooks WordPress-plugin

BookPress MultiSite drives af PressBooks Open Source Plugin. Alle kan downloade plugin fra Github og aktivere det på en frisk, multisite WordPress-installation for at gøre det til en bogudgivelsesplatform.

Udvikleren foreslår at bruge PressBook.com som en klar og administreret platform. Jeg må sige, at jeg er enig med ham, fordi udgivelse af e-bøger ikke kun skaber eksportfilen, der er en ny fase af komplekse værker, som venter på, at forfatterne distribuerer deres bog på flere store markedspladser som Amazon eller iBook. Lad os nu se på, hvad Pressebøger faktisk er.

Hvad er pressebøger?

Et kapitel i Pressebøger ligner meget WP-standardindlægsformater og inkluderer

Et kapitel i Pressebøger ligner meget WP-standardindlægsformater og inkluderer “kapitel metadata” uden taxonomier

Pressebøger indeholder alle de væsentligste funktioner i en bog, herunder:

Front Matters, Back Matters, Parts and Chapters og standard bøger og kapitler metadata. Derefter kan forfattere organisere deres bøger og gøre den fine finish.

Forfattere har lov til at oprette deres bøger privat og eksportere dem, men de har også mulighed for at udgive deres bøger offentligt, og brugere kan læse bøgerne på et WordPress-sted installeret på et underdomæne af PressBooks. Der er tre temaer der kan vælges som lærred til bøgerne, alle temaer er minimale og inspireret af trykte bøger:

Trykbøger temaindstillinger

Trykbøger temaindstillinger

På frontend ligner Pressebøger meget som en papirbog:

Pressebog Frontend

Pressebog Frontend

Pressebøger fordele og ulemper

Pressebøger er pålidelige, hurtige og solide. Det gør, hvad det siger, og det gør det glat, men det gør for lidt i sammenligning med mulighederne og forventningerne. Jeg er klar over, at Pressebøger i bunden har en bundlinje. Bundlinjen er kompatibilitet af eksporterede filer med de respekterede distributionsplatforme. Dette er et meget legitimt mål, men som et resultat er PressBooks langt bag de seneste tendenser til indholdsudgivelse, og det er meget vanskeligt at få penge og meget rentable. Lad os se hvorfor.

Enkle responsive design

Lad os se på den klassiske Kindle som pioneren inden for e-bog-platforme. Amazon oprettede Kindle, og ved at få adgang til ny dataanalyse og teknologikendskab vidste de smarte fyre i Amazon, at alderen på trykte medier var ovre. Det er kun et spørgsmål om tid, indtil flertallet af læsere henvender sig til webbaserede publikationer.

Nå, Amazon har gjort et godt stykke arbejde ved at transformere læseteknologi og endnu vigtigere ændre folks vaner. Det er et af de hårdeste job at ændre gamle vaner.

Pressebøger drager fordel af den trend, som Amazon startede. Oprettelse af online ebøger i et pocket-lignende format gør bøger nemme at læse og kende for ældre læsere (som måske ikke er så åbne eller villige til at bruge teknik som yngre generationer).

Pressebøger-temaer er lydhøre og holder sig til et enkelt layout i en enkelt søjle med venstre / højre pilnavigation. Dette er effektivt, men ikke nødvendigvis det mest attraktive layout, du kan bede om. Hvis du kan lide det minimale design, skal du være klar til en af ​​de inkluderede PressBooks-skabeloner. Men vil du have noget med en smule mere stil eller flash, kan du overveje at ansætte en webudvikler til også at tilpasse udseendet på dit websted.

Lokale kun videoindlejringer

Pressebøger tillader ikke forfattere at integrere tredjepartsvideo i deres indhold. Dette betyder, at du skal være vært for dine egne videoer i dit eget mediebibliotek, hvis du vil bruge dem (ingen Vimeo eller YouTube iframes tilladt).

Men hvad sker der med videoen i en PDF-ekspert? Nå, der er mange måder at håndtere det på. Jeg tror, ​​at den enkleste praksis er at erstatte videoen med en kort URL, der er knyttet til en YouTube- eller Vimeo-version af videoen, i et PDF-format. Under alle omstændigheder er det en smule udfordring, at PressBooks har skabt for sig selv, især i en tidsalder, hvor YouTube er den gyldne standard for video at begrænse brugeren til selvhostede medier.

Mikro-formatering

PressBooks har brugt metadata på bøger og kapitler, det er nødvendigt, men ikke nok. Mikroformater som Schema.org bør være den mindste praksis for strukturering af forskellige data.

Antag, at jeg skriver en kogebog i PressBooks-platformen. Jeg har brug for metadata for bøger, jeg har også brug for opdateringsmetadata. Derudover kan jeg godt lide at have en brugerdefineret taxonomi med hierarki for mine ingredienser, de øverste niveaukategorier kan være genstande som: grøntsager, krydderier, kød osv., Og alle ingredienser kan organiseres i underkategorier.

Derefter kan jeg vise en liste over ingredienser på fronten til læserne, eller jeg kan lade mine læsere søge i opskrifterne filtreret efter brugerdefinerede felter, og de kan vælge at se alle de retter, der indeholder fisk eller Capsicum. WordPress har omfattende værktøjer til strukturering af data med brugerdefinerede metadata, brugerdefineret felt, brugerdefinerede taksonomier, postformater og brugerdefinerede posttyper.

Der er også funktioner som geo-tagging, der kan revolutionere bøger, der er oprettet af PressBooks. Forestil dig, at når du læser en bog på din tablet, hvis du ser navnet på et sted i teksten og trykker på den, ser du med det samme Google Street View-billedet af det sted i en lysboks.

I øjeblikket understøtter PressBooks ikke disse funktioner, men det ville være en stor fordel, hvis de gjorde det. Dette ville give en helt ny gruppe af indholdsskabere mulighed for at komme ind på markedet. Forhåbentlig er det noget, de vil overveje at tilføje, men indtil da er det noget, du bliver nødt til at konsultere med en webudvikler for at se, om et tilpasset tema kan designes til dine behov.

Når man tager Evernote som et andet eksempel, er denne app populær, fordi den hjælper brugere med at skrive noter med tags, tilføje billeder og optage lyd alt sammen i den samme note. Dette er den type indhold, som brugerne forventer. Evernote gjorde det for at organisere noter, forestil dig, hvor fantastisk det ville være, hvis PressBooks tilføjer lignende funktioner til at berige sine bøger.

Social deling

PressBooks understøtter ikke sociale delingsknapper til Twitter, Google+ og Facebook inden for webversionen af ​​dine bøger. Dette er en fantastisk måde for dine læsere at dele deres foretrukne kapitler og få dig lidt ekstra eksponering. Men disse er forholdsvis enkle, og i øjeblikket er den eneste mulighed, du har, at aktivere eller deaktivere delingen på alle dine sider som helhed. Det ville være dejligt at se stylingmuligheder såvel som flere sociale netværk inkluderet.

monetarisering

I øjeblikket giver PressBooks dig mulighed for at oprette en webbaseret e-bog, der også kan eksporteres til PDF-, MOBI- eller EPUB-filer. Men jeg er ikke opmærksom på måder at tjene penge på de bøger, du opretter uden at tilføje yderligere plugin.

En mulighed ville være at oprette et premium ebook-medlemskab ved hjælp af Restrict Content Pro. På denne måde kan du offentliggøre kapitel 1-siderne i dine bøger og låse resten af ​​dit indhold for medlemmer. Bemærk – Jeg har faktisk ikke testet kompatibiliteten af ​​disse to plugins, men jeg forventer, at det ville fungere helt fint.

Alternativt kan du sælge dine bøger på Amazon, iBooks osv. PressBooks formater korrekt, så du skulle have problemer med at uploade din fil til salg. Eller du kan bruge WooCommerce eller et lignende plugin til e-handel til at sælge PDF-versioner af dine e-bøger på dit eget websted. Mange scenarier kan defineres eller overvejes til at tjene penge på applikationen.

PressBooks Pro

Lige nu er PressBooks-pluginet helt gratis, men de tilbyder 3 premium-planer, hvis du vil lade dem styre din online bog eller en bogplatform for dig. Hvis du vil fjerne vandmærker fra din e-bog-PDF-eksport, skal du opgradere til en af ​​disse planer, der starter ved $ 19.99 (et engangsgebyr pr. Bogbog).

Pressebøger Udskrivning

PressBooks tilbyder udskrivningstjenester, hvis du vil have en pocket-version af din e-bog producerer. Der er et gebyr på $ 50 og en minimumsordre på 50, men det er det. Det er vigtigt at bemærke, at selvtrykte bøger fra Pressebøger ikke inkluderer et ISBN, kun en generisk stregkode. Så hvis du vil distribuere til detailhandlere eller biblioteker, skal du sortere vores dit ISBN-nummer før du udskriver for at få koden inkluderet på dit omslag.

Alternativt kan du bruge BookBaby til at udskrive og distribuere din bog. De tilbyder masser af indstillinger, pakker og tilføjelsesprogrammer som print på forespørgsel, der starter ved $ 199, ISBN-tjenester eller endda enkeltbogsprinter til $ 19. Tjek deres prisside for at lære mere.

BookBaby opkræver ingen gebyrer for salget, men giver dog et funktionelt betjeningspanel til forfatterne til at styre deres salg på tværs af forskellige kanaler. For trykte bøger kan forfattere eventuelt bestille små cirkulationer så lave som 25 bind, og det koster muligvis kun få dollars pr. Udskrivning.

Afslutter

Pressebøger er et fantastisk koncept og kan være førende inden for oprettelse og udgivelse af e-bøger. Der er et stort potentiale for at skabe gratis og premium e-bøger til at markedsføre dit websted eller tjene penge på din blog. Forhåbentlig vil du prøve det, da Pressebøger er en forholdsvis nem måde at oprette e-bøger med WordPress (og når du kombinerer dette med vores guide til salg af e-bøger med WordPress, vil du være på banen til succes).

Så hvad synes du om Pressebøger? Har du prøvet det? Hvilke funktioner kan du lide? Eller er der nogen funktioner, du ønsker Pressebøger havde? Fortæl os det og få en samtale i kommentarerne nedenfor!

Artikel skrevet af Pooria Asteraky. Du kan følge Pooria på Twitter eller LinkedIn.

Jeffrey Wilson Administrator